Budget Grund
Rad 1: | Rad 1: | ||
'''Några viktiga saker<br><br>''' | '''Några viktiga saker<br><br>''' | ||
− | + | Budget görs på varje projekt från projektfönstret<br> | |
Har ett projekt ingen budget så kryssa i "Ej budget" på projektet<br><br> | Har ett projekt ingen budget så kryssa i "Ej budget" på projektet<br><br> | ||
Från Projekt: Kör funktionen "GSO add expenses" Här väljer du vilka budgetposter som skall med på ditt projekt. Funktionen kan köras flera ggr. Skapar inte dubbletter. Skriver heller inte över någon data. Det går att köra funktionen för många projekt samtidigt<br> | Från Projekt: Kör funktionen "GSO add expenses" Här väljer du vilka budgetposter som skall med på ditt projekt. Funktionen kan köras flera ggr. Skapar inte dubbletter. Skriver heller inte över någon data. Det går att köra funktionen för många projekt samtidigt<br> |
Versionen från 20 maj 2016 kl. 13.22
Några viktiga saker
Budget görs på varje projekt från projektfönstret
Har ett projekt ingen budget så kryssa i "Ej budget" på projektet
Från Projekt: Kör funktionen "GSO add expenses" Här väljer du vilka budgetposter som skall med på ditt projekt. Funktionen kan köras flera ggr. Skapar inte dubbletter. Skriver heller inte över någon data. Det går att köra funktionen för många projekt samtidigt
Funktionen skapar tomma budgetposter på de projekt som har minst en konsert. Detta pga av att budgetposten få konsertens datum. Skall du ändå ha budgetposter så skapa dom manuellt.
Se till att budgetposten "Biljettintäkter# finns på de projekt som har intäkt. Och att budgetposten INTE finns om intäkter skall redovisas. Underlättar för Urban som skall in på alla projekt.
Se till att de konserter som ej är fastlagda på hösen finns som preliminära. En konsert på 30:e december på sitt fingerade projektnummer. Vi använder här projekt 17060 osv.